חשוב! המידע בבלוג זה אינו מקצועי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. הכותבת איננה אשת מקצוע, אלא כותבת מתוך ניסיון חיים.

יום רביעי, 16 במאי 2012

תזונה וחיזוק המערכת החיסונית בגוף, עדכונים והמלצה

בימים האחרונים לא יצא לי לכתוב, היה לי שבוע פורה ודווקא חביב, עד שהבת שלי הצטננה ובעקבותיה גם אני, מה שדי גמר לי את כל האנרגיות. היום קמנו שתינו כמו חדשות אז הנני פה...
מה שמעניין הוא, שבניגוד לשנים קודמות (אני תמיד מצטננת אחת לשנה), הפעם יצאתי מזה ממש מהר, תוך יומיים. אני מניחה שזה קשור לאורח החיים שסיגלתי לעצמי, שכן אנשים אחרים שגם נדבקו בשרשרת, היו חולים יותר - גם מבחינת אורך המחלה וגם מבחינת הקושי שלה.
ידוע שתזונה נכונה משפיעה לטובה על המערכת החיסונית, ונראה שזה באמת עובד. אפילו לא צרכתי תרופות הפעם, והנה לכם עוד סיבה למה כדי לאמץ אורח חיים בריא ונכון. 


הנה לכם רשימה של ויטמינים ומינרליים חשובים לחיזוק המערכת החיסונית:

ויטמין A - מגן מהדבקה ועוזר להגן מפני חדירת וירוסים וחיידקים.
מזונות עשירים בויטמין A: כבד, חלמון ביצה, פירות וירקות צהובים ושומן חלב.

ויטמין C - מגן מפני חדירת וירוסים וחיידקים, עוזר נגד חומרי זיהום, וכן עוזר נגד מחלות ויראליות.
מזונות עשירים בויטמין C: פירות הדר, תפוחי אדמה עם הקליפה, פלפל אדום וירוק, גויאבה, כרוב, כרובית, עגבניות.

ויטמין E - מעכב חמצון ונזקי חמצון, וכן מעלה רמות נוגדנים בדם. אם קיים מחסור של ויטמין E, מחלה יכולה להיות קשה או אלימה יותר.
מזונות עשירים בוויטמין E: שמנים של נבטי חיטה, כותנה, תירס, בוטנים וסויה.

ויטמין B6 - תורם לפעילויות חיסון בתאים הלבנים.
מזונות עשירים בוויטמין B6: דגנים וקטניות, פירות וירקות, בשר, דגים ומוצרי חלב.

מינרלים: ברזל תורם לשיפור תגובת נוגדנים לווירוסים ולהפחתת סיכויי ההידבקות. מחסור בברזל, אפילו אם הוא לא נראה בערכי ההמוגלובין, עלול להשפיע משמעותית על המערכת החיסונית.
מזונות עשירים בברזל: בשר, איברים פנימיים (כבד), ירקות ירוקים, קטניות ופירות מיובשים.

אבץ: הכרחי לפעילות בלוטות החיסון ותאי החיסון, ליצירת הנוגדנים ולשלמות הרקמות המגינות.
מזונות עשירים באבץ: קטניות יבשות, פיצוחים ואגוזים, דגנים ומוצריהם, בשר וביצים.

חומרי צבע צמחיים: מגבירים את העמידות החיסונית.
מזונות עשירים בחומרי צבע צמחיים: ירקות ופירות, עשבי מרפא כמו תה ירוק, ג'ינסנג, אכינצאה, וכו'.


*נלקח מ- Pinterest


עדכון תהליך - השבוע זה השבוע השישי לשינוי הדרמטי שלי. אני רוצה לספר בגאווה שבמשך כל ששת השבועות האלו, לא פספסתי אפילו אימון אחד - אם היה יום שבו לא הרגשתי טוב/לא יכולתי ללכת - פשוט הלכתי יום אחרי. לא ויתרתי לעצמי. גם מבחינת תזונה - שמרתי מצוין ואני ממשיכה לשמור. כנראה שעיקרון ההתמדה החדש שלי, שרובו ככולו נשען על המילה "הדרגתיות", עובד גם עובד. זו פעם ראשונה בחיי שאני לא קופצת ישר לתוך המים העמוקים. בד"כ אני אוהבת אתגרים, ואני אוהבת להעמיס על עצמי קושי רב, אם זה בשינויים תזונתיים די קיצוניים או אימונים די אינטנסיביים ביחס לרמת הכושר הקיימת. השיטה הזו הוכיחה את עצמה כבעייתית, בגלל הפרפקטציוניזם שלי, או במילים אחרות בגלל הפחד מכישלון, שבשלב כזה או אחר נכנס לפעולה וגרם לי לוותר מראש. 


אני אכתוב בימים הקרובים פוסט שלם על התמדה בתהליך, ובינתיים אני רק רוצה לפרגן לזוהר אברהמי, בלוגרית אופנה ופאשניסטה מדהימה, שכתבה פוסט מעולה על אורח חיים בריא, דיאטות וספורט. אני מסכימה עם כל מילה שלה, ואוהבת מאוד את הגישה שלה לחיים. לרבים מכם (או שיש לומר רבות מכן..) היא תיתן הרבה מוטיבציה , אז אני ממליצה בחום לקרוא.

6 תגובות:

  1. כל הכבוד יישר כוח! בריאות לכל.
    התמדה, התמדה התמדה זה הסוד. לעשות הכל בפרופורציות ולא להתחייב על דברים שהם בלתי אפשריים, כי שלא מצליחים ומרימים ידיים מגיעים להליך קיצוני של "פיצויי עצמי" שהורס הכל.

    גם לי היה שבוע מצויין, הורדתי השבוע המון, הייתי ממש בשוק 3.8 ק"ג (קצת לא שפוי), התאמנתי למעשה 3 פעמים, וממש הרגשתי טוב, ושיתוף פעולה מהגוף.
    אוטוטו....אני סוגר 40 ק"ג פחות.

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו!! 40 ק"ג זה המון. זה ממש להסיר ממך דוגמנית או ילד בן 10 :)
      אם תרצה, כשתסגור 40 אני עושה עליך כאן פוסט :)
      ממש כל הכבוד, מצדיעה לך!

      מחק
    2. שמתי לב שאת לא אוהבת לדבר על שקילה ומשקלים. אבל בשביל להיות "בריא", אני צריך עוד 30-35. התחלתי עם יותר מ 180, בשביל הגוף שלי ומסת השריר הענקית שלי 100-105 יהיה מדהים.
      אז נחכה עם פוסט :-).
      שיהיה אחלה המשך שבוע.

      מחק
    3. תראה, אני לא אוהבת לדבר על משקלים ברוב המקרים. הרי רוב האנשים שאתה רואה בפורומים/באינטרנט או סתם בסביבה שמדברים על ירידה במשקל, בד"כ מתייחסים למשהו שהוא פחות בריאותי ויותר עניין של "מראה". נשים רוצות להיראות כמו דוגמניות או כל מיני סלבז, לדוגמא, והן מסגלות לעצמן מטרות לא הגיוניות שלא מתאימות גם למבנה הגוף שלהן, הגנטיקה וכו'. ואז מה שקורה הוא, שהן מתקבעות על מספר. אם זה משקל, מידה, זה לא משנה, והמספר הזה מעוות את כל הרעיון של אורח החיים הנכון.
      במקרה כמו שלך, המספרים הם רק "נלווה" בעיניי. זה ממש לא יהיה משנה אם תשקול 95 או 105, העיקר שתהיה בריא, לא? המספר זה רק מדד מאוד כללי אצלך.
      לעומת זאת, כאמור, ברוב המקרים, לאנשים (ובעיקר נשים, מה לעשות), יש בעיה עם עצם המספר. הן ירצו להגיע נניח ל- "55" או למידה "36" ולא יעניין אותן כלום בדרך... וממש לא בא לי לתת יד לזה. אישה יכולה להיות בריאה ולהיראות נפלא גם במשקל 70 ק"ג ובמידה 40, אם היא מתאמנת נכון בקביעות, אוכלת נכון וכו'. מצד שני, יש כאלו במידה 36 עם שומנים רופסים ומה לא.. כך שהמשקל מבחינתי הוא לא מדד.

      בכל מקרה אני לגמרי מאמינה בך. הרי רוב התהליך מאחוריך, ואת החלק הקשה כבר צלחת... בהצלחה!

      מחק
  2. הרבה זמן לא עידכנת, חסרים לי ההארות שלך

    מקווה שהכל בסדר

    השבמחק
    תשובות
    1. הבת שלי פשוט חולה ולצערי הצינון הזה, יימח שמו, לא עובר לה. אז לא מצאתי את הזמן.. אבל אני שוקדת על פוסט חדש ברגעים אלו. תודה על ההתעניינות!

      מחק