חשוב! המידע בבלוג זה אינו מקצועי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. הכותבת איננה אשת מקצוע, אלא כותבת מתוך ניסיון חיים.

יום שלישי, 26 ביוני 2012

פוסט עדכונים וחזרה לשגרה...

כמו שחלקכם אולי שמתם לב, לא כתבתי פה לאחרונה...
שלושת השבועות האחרונים היו פשוט נוראיים. או שאני הרגשתי לא טוב, או שהקטנה שלי הרגישה לא טוב, או שלא היה לי מי שישמור עליה (ולכן לא היה לי איך ללכת לחדר הכושר, וזה לא תירוץ).. ואז נכנסתי למעין מעגל דפוק כזה שבו המוח כבר מתחיל לחפש תירוצים למה לא ללכת, למה לחזור להרגלים קודמים...
מצאתי את עצמי אמנם עדיין הולכת פעם-פעמיים לחדר הכושר בשבוע, אבל מבחינת תזונה התחלתי להפריז ולהרשות לעצמי הרבה יותר מהרגיל, היה לי איזה בולמוס או שניים.. התחלתי להרגיש עייפה, חסרת כוחות, עצלנית...


במהלך הסופ"ש החלטתי לנער את עצמי. הזכרתי לעצמי למה אני עושה את התהליך.. הרי ברור שאם חלילה אני אפסיק עכשיו - בפעם הבאה אני אצטרך לעבור את הכל מההתחלה.. הרבה יותר קל להמשיך מכאן, מהנקודה שבה אני כבר בתוך שגרה בריאה, גם אם בהתחלה שלה באופן יחסי, מאשר להתחיל עם אפס כושר, עם עוד קילוגרמים.. הרי ברור שלשם זה יגיע בשלב כזה או אחר, זה בלתי נמנע! אם אני אפסיק עכשיו אני פשוט אצטרך לחזור לשגרה הזו בשלב כזה או אחר, אז מה זה משנה?
מעבר לכך, סחטתי (כן, סחטתי!) מחמאות מהסביבה.. חברים טובים הזכירו לי כמה השתנתי בתקופה האחרונה, איך ירדתי יפה (לא מזמן ירדתי מידה במכנסיים), איך הידיים מתחילות להתעצב, הבטן נהיית שטוחה יותר וכו' וכו'... התמיכה של הסביבה חשובה מאין כמוה, אסור לזלזל בה. 


ומעבר לזה, נזכרתי כמה היה לי רע לפני, וכמה היה לי רע בשבועיים-שלושה האלה.. אמנם רק ניצנים של התחושה הנוראית הזו, של חוסר שליטה, אבל הניצנים האלו הספיקו כדי לנער אותי. מספיק. השבוע אין לי תירוצים, החיים שלי חזרו לשגרה - כולם בריאים (טפו טפו...), יש לי אופציה אמיתית ללכת לחדר הכושר, יש מי שישמור על הקטנה שלי... אז זהו. סיכמתי עם עצמי בתחילת השבוע, שזהו -  אני חוזרת לחלוטין לשגרה, ואני הולכת 3 פעמים השבוע לחדר הכושר. 
אז היום, למרות שישנתי רע מאוד בלילה, ויכולתי לנצל את ה"בייביסיטר" על הקטנה שלי בשביל להמשיך לישון עוד - קמתי, התארגנתי והלכתי לחדר הכושר.
זה התחיל לא משהו. עליתי על ההליכון והרגשתי חסרת אנרגיות.. אכלתי חטיף אנרגיה קטן לפני כן, שתיתי קצת מים, ואני בימים הנשיים שלי, והרגשתי פשוט רע. כולם מסביבי נראו מלאי אנרגיה לעומתי... אבל אמרתי לעצמי - קיבינימט, מה זה משנה.. העיקר שאני פה. ופשוט הלכתי והלכתי, שמתי לי מוזיקה שאני אוהבת.. למרות שאני לא טיפוס רוחני (בלשון המעטה), התחלתי לדבר אל עצמי, ולומר לעצמי משפטים חזקים וחיוביים. הזכרתי לעצמי שאני חזקה. הזכרתי לעצמי איפה הייתי לפני חודשיים וחצי, שהליכה של 5 קמ"ש הייתה קשה לי מאוד, ועכשיו אני רצה 7-8 דק' רצוף. הזכרתי לעצמי שהקושי הוא נפשי ולא פיזי - הרגליים שלי והגוף שלי מסוגלים להכל, אם רק ארצה, אם רק אתן לגוף שלי את ההזדמנות להראות לי. הזכרתי לעצמי איך האנדורפינים משפיעים עליי כשאני מסיימת אימון, ופתאום אני כולי שמחה, מלאת אנרגיה... אני יכולה לישון ולהמשיך להיות עייפה, ואני יכולה לעשות משהו יעיל וגם להיות מאושרת אח"כ, אז למה לא? פתאום לפני ששמתי לב התחלתי ללכת בקצב יותר גבוה, ובשלב מסויים גם לרוץ. נכון, רצתי פחות מאשר הפעמים הקודמות. ואולי הלכתי קצת יותר לאט. אבל מה זה משנה? העיקר שעשיתי, שהלכתי, שהעלתי את הדופק, שהזעתי, התאמצתי.. שבחרתי בעצמי, בבריאות, באושר, ולא בעצלנות ושינה.


לכולנו יש ימים שלפעמים בא לנו ללכת לישון ולא לקום, בא לנו לברוח מכל המחויבויות, מהמטלות... ואפשר לפעמים לקחת כמה ימים כאלה של מנוחה, אבל צריך גם לעלות חזרה על הסוס ולהמשיך לרכוב.
צריך לזכור למה אנחנו עושים את זה. בשביל הבריאות, בשביל הנפש, בשביל הילדים שלנו, בשביל שנוכל לעשות כל מה שרק נרצה. בשביל להעלות את הביטחון העצמי, בשביל להיות בכושר מעולה, בשביל להיראות מצוין, בשביל להרגיש סקסיים, חזקים, בשביל להרגיש שאנחנו יכולים לכבוש את העולם.




צריך לזכור - רוב הזמן הקושי הוא נפשי.. אפשר לכבוש את העולם, אם רק נרצה. אנחנו צריכים לשים את עצמנו במקום הראשון, לחיות את החיים כפי שאנחנו רוצים לחיות אותם, כפי שאנחנו מדמיינים את עצמנו. אסור להיכנע ליצר הזה שפשוט רוצה לברוח, להתעצל, לאכול כל היום ולישון. מי כמוני יודעת, שחיים כאלה הם לא יותר קלים, הם לא יותר טובים, הם לא יותר בריאים. הם רק נראים נחמדים למראית עין, אבל הם לא. אין בהם שום דבר חיובי, פשוט כלום.


*התמונות לקוחות מ- Pinterest

4 תגובות:

  1. היי,

    את לא מאמינה כמה כל מה שכתבת פגע בול!!! עובר עלי שבוע וחצי גרועים.
    כן 44 ק"ג, מחמאות הרגשה טובה הכל מעולה, אבל הדחף פשוט שם. יושב אורב לו, מחכה למעידה, לעצלנות לסתם חוסר חשק...בשבוע וחצי האחרונים אני לא מפסיק לטחון, הרעב הזה או ליתר דיוק האהבה לאוכל פשוט כאילו כמה לה מחדש (או שמה אני חי באשליות שבשבע וחצי חודשים אחרונים הצלחתי להרוג אותה). אני טוחן, והבעיה אצלי, שאצלי הכל בגדול, אני יכול לרזות 4 ק"ג בשבוע אם אני שומר ומתאמן מאידך יכול לעלות את אותם ארבע בחצי הזמן. מרגיש שאין לי כוח למלחמה הזו פתאום, אני רק בחצי הדרך. יש עוד 30 ק"ג וחיים שלמים אח"כ, מה יהיה ? תמיד אהיה במסע כזה מפרך? מקווה למצוא כוחות לחזור לחתור, אני פשוט חייב את זה לעצמי, ולא יכול ולא רוצה להרוס מה שעשיתי עד עכשיו. אני פשוט עייף מהמלחמה כרגע....

    השבמחק
    תשובות
    1. מבינה אותך לגמרי... אני אעלה היום פוסט חדש, אני מקווה שהוא ייתן לך דרייב קצת. בכל מקרה - תנסה להיות הכי אמיתי עם עצמך ולזכור איפה היית לפני ה- 44 ק"ג האלו.
      ומעבר לזה.. אני חושבת שברגעים האלה, שיש לנו כמה ימים לא טובים ובא לנו לזרוק הכל, זה קצת כמו להגיד - וואי, השיער שלי לא מסתדר טוב הבוקר, אז אני אעשה קרחת (ואני מדברת על נשים כאן :-P אצל גברים זה לא הכי תופס ;-) )... הרי ברור לגמרי שאני אגדל את השיער מחדש, וזה מגוחך לחזור אחורה אחרי השינוי המדהים שעשינו.
      ואצלך... בכלל. אז בסדר, תן לעצמך כמה ימים של טחינה. הק"ג זה לא מה שמשנה, מה שמשנה זה שבסופו של דבר אתה חוזר לדרך הטובה והנכונה שלך... חשוב המסע בעיניי, יותר מהתוצאה, יותר מהמספרים.. כמו שאמרת - יש לך את כל החיים לעשות את זה. אז בגלל השבוע הזה, זה ייקח עוד שבוע, עוד שבועיים.. זה באמת משנה?

      מחק
  2. מצד שני, יקירתי - לפעמים צריך לדעת להשקיב לגוף. למשל לנו בפברואר החליפו את ההליכונים, ומסתבר שהם מאוד לא נוחים לרגליים שלי עד כדי גרימת כאבים כאלו איומים בקרסול שאפילו פניתי לאורתופד כי לא ידעתי מאיפה הם נבעו. רק כשאחת המדריכות של המכון אמרה לי שבולמי הזעזועים של ההליכונים החדשים פחות טובים והראתה לי איפה נמצאים שני הליכונים ישנים - נפתרה לי הבעיה תוך שבוע שבועיים.

    אבל בכל התקופה הזאת, מרוב רצון להראות מוטיבציה, המשכתי להתעמל גם כשהיתה לי בעיה אמיתית של כאבים - ובדיעבד זה כנראה לא היה נכון, כי חשבתי שזה היה נפשי וכו' כמו שאת רושמת פה, אבל זה ממש לא היה נכון...

    השבמחק
    תשובות
    1. את צודקת בהחלט.. אבל יש בעיניי הבדל בין כאבים לבין עייפות נטו. אני נוטה באופן כללי להיות עייפה ותשושה בלי סיבה אמיתית, ואני מניחה שחלק מזה זה עודף המשקל והתזונה. לכן אני משתדלת מאוד שלא להיכנס למעגל שבו אני אהיה עייפה, ובגלל העייפות התזונה מתחילה להיות לא משהו (כי הגוף באופן טבעי מתחיל לדרוש יותר סוכר ואנרגיה), ואז אין כוח להתאמן ו... נהיים עייפים.
      אז אני לא מגזימה מצד אחד, אבל גם לא מוכנה להיכנע לעצמי מצד שני.
      אם היה מדובר בכאבים זה היה משהו אחר...

      מחק