חשוב! המידע בבלוג זה אינו מקצועי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. הכותבת איננה אשת מקצוע, אלא כותבת מתוך ניסיון חיים.

יום רביעי, 18 באפריל 2012

נשנושים טעימים לימי הקיץ החמים

וואו, איזה מזג אוויר מגעיל בחוץ. התעוררתי היום ליום של סידורים, השארתי את הבת הקטנה שלי בבית ויצאתי לחום.
הבעיה בימים כאלה, בדיוק כמו בימים חורפיים מאוד, הוא שאנחנו נוטים לברוח לאוכל כדי לנחם את עצמנו. בימים חמים ומגעילים כמו היום - מאכלים קרים וטעימים (מישהו אמר ארטיקים?), ובימים קרים במיוחד - כל מיני מאכלים חמים כמו ג'חנון, בורקסים ומה לא... 


דווקא בימי הקיץ החמים והשרביים יש אחלה של מאכלים שיכולים לנחם אבל בלי רגשות האשמה - 


1. ירקות חתוכים מראש. גם אם אתם מתעצלים לחתוך ירקות, היום אפשר למצוא בסופר למשל "נשנושי גזר" - גזר שכבר חתוך, נקי ומוכן לאכילה ולנשנוש. התרגלתי בשבועות האחרונים לקנות כאלו ולשים לי במקרר לשעת הצורך. התגלה כשימושי ביותר! כיף לנשנש, בריא, טעים, ואין שום רגשות אשמה אחר כך. מומלץ אם אתם אוהבים לנשנש מול המחשב/הטלוויזיה, והפעם באמת אין תירוצים של "אין לי זמן לחתוך". אין שום הבדל בין זה לבין שקית צ'יפס.


2. פירות. עכשיו זה בדיוק הזמן שבו יתחילו להופיע כל פירות העונה הטעימים - אבטיח, שזיפים, משמשים, אפרסקים, ענבים.. חשוב כמובן לצרוך בצורה מאוזנת ולא להשתגע בכמויות. מומלץ לאכול 3 מנות פרי ביום, כשב"מנת פרי" הכוונה היא לא לאבטיח שלם, אלא לכמות של 2 שזיפים / תפוח עץ / 10 ענבים / כוס קוביות אבטיח וכו'.


3. ארטיקים Home made! - אפשר למצוא בכל סופר מתקנים כאלו מפלסטיק שמשמשים להכנת ארטיקים ביתיים. אפשר להקפיא מיץ תפוזים סחוט (קנוי או שסחטתם לבד), או כל מיץ אחר. מי שרוצה יכול גם להקפיא מיצי דיאט ובאמת לחסוך בקלוריות. מעבר לכך, יש כמובן גם שלל ארטיקי דיאט שאפשר לקנות במיטב כספכם.
הנה דוגמא נחמדה לארטיק ביתי:
4. שייק פירות ביתי - בהמשך לסעיף הקודם - אפשר להכין שייק פירות ביתי, טעים, בריא וללא תוספת סוכר. הכנתי לי השבוע לדוגמא שייק שכלל בננה, תמר, מלון וחלב 3%. טעים, מזין, מלא אנרגיה ויכול בכיף להחליף אפילו ארוחת בוקר.


5. מעדנים - קרירים, טעימים, בשלל טעמים - זהו אחלה פתרון לשעות שבהן בא לנשנש.


6. מים מים ועוד מים. אל תשכחו - הגוף הרבה פעמים מאותת על צמא, אבל למדנו לפרש את הסימנים האלו כרעב במקום צמא. אם אתם מוצאים את עצמכם מפנטזים על אוכל קריר וטעים - יכול להיות שאתם בעצם צמאים. נסו לשתות כוס או שתיים ולחכות כ- 10 דק'.


ונסיים בעוד משפט שאהבתי השבוע (מתוך Pinterest), ואני דואגת להכניס לעצמי טוב טוב לראש:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה